Saturday, December 12, 2009

Vrolijke Feestdagen!!

The following is a Dutch Christmas Letter for my Dutch family and friends, so sorry US friends if you can't read it...........LOL!

Van te voren mijn excuses als er enige typefouten in deze brief zitten. Na al weer bijna 17 jaar hier te wonen valt het af en toe niet mee om in mijn moedertaal te schrijven...............ja ik weet het, het is een grote schande!!!



Alweer een jaar voorbij? Het is wel erg hard gegaan dit jaar. Ik wilde een blog beginnen dit jaar en eindelijk in december 2009 ben ik er dan aan begonnen. En het is een goede manier om mijn kerstbrief te posten, ipv een brief in een kerstkaart te doen. Het scheelt niet alleen postzegels, maar ik heb ook de kans om fotos van het afgelopen jaar te downloaden en te laten zien wat we allemaal gedaan hebben.

2009 begon meteen goed met een bezoek van mijn nicht Charlotte en haar vriend Lenni. Ze kwamen 2 januari bij ons op bezoek, we zijn uit eten geweest en ze zijn een nachtje blijven slapen. Het was een heel kort bezoek, maar reuze gezellig!! Kort maar krachtig!!

We zijn dit jaar 2 keer op vakantie geweest. Eerst in maart/april van dit jaar met mijn ouders. Het was hun 40 jarig huwelijk dit jaar en mijn ouders hadden ons getrakteerd met een gezamelijke vakantie. We zijn met zijn zessen op een mini cruise geweest naar de Bahamas. Vanaf Miami met de boot naar Nassau, Bahamas, en 1 dag naar een prive eilandje wat alle cruise maatschappijen hebben. We waren op een vrijdag vertrokken. We konden om 12 uur 's middags inchecken en meteen gaan lunchen op het schip. Later 's middags konden we de kamers op, en het schip verder ontdekken. Wij waren allemaal nog nooit op een cruiseschip geweest, dus het was wel interessant. Ik had steeds beelden in mijn hoofd van The Love Boat!! Ik was vroeger verzot op die serie, als dat nog op tv zou zijn zou ik er denk ik nog naar kijken! Misschien is er wel een DVD van........

Ik was bang dat ik zeeziek zou worden op het schip, maar dat is gelukkig niet gebeurt! Wel voelde ik af en toe mijn benen heen en weer gaan, zeebenen noemen ze dat geloof ik..........HA!

Op zaterdag naar Nassau geweest en een vriend bezocht daar, een arts die in Nassau woont. Die avond op het schip in een van de restaurants gegeten en het 40-jarig huwelijk van mijn ouders gevierd. Ze hadden een speciaal taartje voor mijn ouders wat het personeel kwam brengen en spontaan een liefdeslied voor ze, wat heb ik gelachen, mij moeder kon niet stoppen met lachen en mijn vader kreeg tranen in zijn ogen!! Wat een lekker liefdesstel toch! Iedereen in de eetzaal begon te klappen en sommige mensen kregen ook tranen in de ogen. Dat was een speciale avond!!
Op zondag naar een klein prive eilandje van de cruise maatschappij geweest, waar we lekker op het strand hebben gezeten, gewandelt, een barbeque hadden, een lekkere luie dag. En dan op maandagochtend weer terug naar Miami. Dat was een heerlijke trip!! Te veel gegeten (dat krijg je als je 5 of 6 keer per dag een buffet voorgeschotelt krijgt met van alles te eten), maar het was heerlijk! Bedankt pap en mam!!

Cameron is dit jaar 7 geworden en is van de 1e naar de 2e klas gegaan. Hij is een lieve jongen, zorgzaam, en een toffe grote broer voor Connor, maar kan ook erg koppig zijn (dat zal het Italiaanse van zijn vader wel zijn........). Hij wordt echt een grote jongen, denkt veel na over dingen, is gek op lezen en werkt heel hard om veel leespunten te krijgen op school. Maakt vaak zijn eigen ontbijt klaar, helpt af en toe met vuil buiten te zetten bij de weg, maakt graag tekeningen voor mij en vind het stiekem nog heerlijk om te knuffelen. Hij is nog steeds gek op voetbal, heeft 2 seizoenen weer gespeelt dit jaar en weer veel doelpunten gemaakt (en dat kost opa veel geld elk seizoen, HA!). Op school gaat hij heel goed. In de 2e klas nu zit hij op schaken bij de naschoolse opvang waar hij elke dag is van half 3 tot half 5. Hij is gek op alles wat met Legos en Star Wars te maken heeft, we spelen vaak kaartspelletjes, rummikub, mens-erger-je-net etc. Cameron is populair in zijn klas en bij zijn voetbalmaatjes.

Connor word 3 jaar komende maart. Het is een lief kereltje, met een eigen wil en hij kan ook heel koppig zijn. Maar het is een grote knuffelbeer en zit graag bij me. Hij is gek op buitenspelen, en dan voornamelijk ook voetballen, bellen blazen en kleuren met krijt op straat. Hij kijkt graag naar Mickey Mouse op tv en danst als een gek door de kamer heen. Hij is gek op zijn broer en loopt het vaak achterna, en wil altijd met hem spelen.

Iedereen zegt wil je nog een derde kind, een meisje misschien? Nee Bedankt!! Ik ben blij met mijn jongens, 2 is meer dan genoeg. Als het aan David lag zouden we er nog 1 bij nemen, maar ik vind het wel genoeg zo!

In juli dit jaar zijn we naar de staat New York geweest. Naar David's familie toe. Een paar dagen zijn moeder bezocht, zijn zus en haar familie en neefjes en nichtjes wonen daar ook. Ook een paar dagen David's neef Ron bezocht en zijn familie, we zijn blijven logeren in een huis aan het meer. Het was fantastisch mooi daar. Dat waren een paar heerlijke dagen aan het meer.

Met ons vitaminen bedrijf gaat het steeds beter. Nooit had ik gedacht dat het zoveel tijd en geld zou kosten om een bedrijf te beginnen. We zijn er nu al 5 jaar mee bezig, en eindelijk zit er schot in. Er zijn steeds meer mensen geinteresseerd en het is al op een paar websites te verkrijgen in de VS. Er is ook interesse vanuit Zuid Amerika. Maar alles kost tijd, tijd, tijd..........maar we gaan de goede kant op.

Dit jaar gelukkig geen orkanen gehad, en dat is wel eens anders geweest. Maar dit jaar hebben we geluk gehad wat betreft het weer.

In oktober was het weer Halloween, Cameron was verkleed als een ninja van de film GI Joe, en Connor was verkleed als Elmo van Sesamstraat. Het was erg gezellig dit jaar in de buurt, heel veel kinderen buiten en ook best veel volwassenen verkleed.

Het afgelopen jaar zijn er veel leuke dingen gebeurt, maar er is ook iets minder leuk gebeurt. In november dit jaar is David's moeder overleden. Ze was 86 jaar oud en had hart en vaat ziekte. Ze had verder geen pijn en is vredig ingeslapen. Misschien geen leuk nieuwtje voor een kerstbrief, maar het hoort bij het leven en het is nou eenmaal gebeurt.

Kerst is over ongeveer 2 weken, de kids hebben er zin in en ik zeker ook. De maand december is altijd mijn favoriete maand van het jaar, ik zet de kerstboom op het weekend van Thanksgiving hier. Lekker een maand lang genieten van de boom en alle kerstversiering. Er is een buurt in West Palm Beach waar we vorig jaar voor het eerst heen zijn geweest en iedereen in die buurt versiert zijn huis van buiten met duizenden lampjes. Wat een pracht gezicht. Dit jaar gaan we er ook zeker weer naar toe. We bakken koekjes voor de kerstman die we kerstavond voor de kerstman op een bordje leggen en een glaasje melk erbij. Op kerstavond krijgen de jongens kerstpyjamas, en mogen ze 1 kadootje openmaken, de rest op kerstochtend. En dat zal een vroeg ochtendje worden, Connor is meestal rond 6 uur, elke dag.....................

En in plaats van 2 kerstdagen hier gaan velen shoppen de dag na kerst. Helemaal als je kerstspullen wilt kopen, want de dag na kerst is alles 50% of meer afgeprijst. En met oud en nieuw zullen we wel in slaap vallen voordat de bal op Times Square in New York City valt. De laatste paar jaren kunnen we onze ogen niet open houden. En zie hebben hier niet echt vuurwerk in de buurt, tenzij je naar New York City of zo iets gaat, of Miami, grotere steden hebben wel vuurwerk soms als er een viering is met oud en nieuw. Meestal val ik 5 minuten voor 12 in slaap en wordt ik een half uur later wakker en denk OH, WAT JAMMER, IK HEB DE BAL IN NEW YORK CITY WEER GEMIST!!.................volgend jaar weer proberen!!

Ik wens jullie allemaal heerlijke feestdagen toe en een fantastisch nieuw jaar!!

Veel liefs,

David, Sandy, Cameron & Connor

PS: ik zal fotos posten van het afgelopen jaar




No comments:

Post a Comment